«Культури підтримки медіа в Україні немає», – керівниця Громадського Юлія Банкова

07 Грудня 2020, 14:14
1988

Громадське утворилося у 2013 році у відповідь на запит суспільства на чесну інформацію. Зараз це неприбуткова організація, яка не має економічної та політичної залежності від власника.  

Як вдалося перетворити краудфандингову кампанію на систему членства, розповіла керівниця Громадського Юлія Банкова на п'ятому міжнародному West Media Forum, який відбувся онлайн.

До слова, нещодавно кампанію зі збору коштів запустило видання Район.Історія. Долучитися можна тут.

Першим джерелом доходів Громадського став краудфандинг, який приніс один мільйон гривень за 46 днів. Повторити це знову не вдалося. Згодом спільнокошт перетворили на систему членства.

«Спершу розділили рівні підтримки і внески на кілька етапів. Це були системні подарунки донатерам, регулярна звітність про роботу, зустрічі зі спільнотою та спілкування в закритому чаті. Так, від суми, яку ми отримували від читачів, залежав рівень близькості жертводавця та Громадського», – розповідає Юлія Банкова.

Читайте також: Як шведське медіа про новини Європи збудувало читацький клуб

Так тривало рік. Проте Громадському не вдалося зібрати заплановану суму. Усередині кампанії редакція зрозуміла, що вигідніше буде розвивати спільноту безпосередньо на своєму сайті. Тепер це називається оновленою спільнотою друзів Громадського, яка має три рівні: «Друг», «Партнер», «Родина».

«Люди, які стають для нас другом і донейтять від 50 гривень до 250 гривень, потрапляють у закритий телеграм-чат. Це найзручніший інструмент комунікації та отримання фідбеку від читачів. У чаті кількасот людей. Там відповідаю я, головна редакторка, журналісти, автори програм, ведучі.

Друзі отримують розсилку, у якій ми розповідаємо про наші плани, успіхи та життя організації. У партнерів – більший пакет. Ми робимо їм щомісяця різні подарунки –  від промокодів на таксі до книжок і квитків, а також надсилаємо інформацію, яку рекомендуємо прочитати», – проінформувала Юлія Банкова.

Читайте також: Як болгарських журналістів-розслідувачів фінансують читачі

У Громадського вже є 242 «Друзів». Динаміка додавання до спільноти – кілька людей на день. Якщо анонсують якийсь івент – додаються активніше. За словами Юлії, аудиторії постійно потрібен якийсь поштовх, аби зацікавити.

«Ми хочемо привернути увагу людей до важливості підтримки незалежних медіа, адже культури підтримки медіа в Україні нема. Наша мета – стати ближчими до людей. Для нас важливо отримувати фідбек від аудиторії», – зазначила керівниця Громадського.

Громадське проводить офлайн і онлайн-зустрічі. Наприклад, у Zoom святкували день народження.  Ще одна мета медіа – збільшувати спільноту і мати своїх «адвокатів» серед читачів та глядачів.

Читайте також: Як побудувати роботу медіа виключно на внесках від читачів: досвід румунського видання

***

West Media Forum 2020 підготовлений за підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю організаторів і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Олена ШВИДНЮК,
Світлана КИРИЛОВА

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024