Як побудувати роботу медіа виключно на внесках від читачів: досвід румунського видання

03 Грудня 2020, 16:01
Штефан Мако під час прямого включення 1445
Штефан Мако під час прямого включення

Видання «Inclusiv» – перше видання в Румунії, засноване на читацькому членстві.

Редакція розпочинала зі Спільнокошту й у стислі терміни змогла зібрати значну суму. Зараз спільнота медіа має стале ядро – понад 60 членів, які активно беруть участь в роботі редакції. Можуть навіть допомогти із розшифровкою текстів.

До слова, українські медіа також активно послуговуються спільнокоштом. Нещодавно кампанію запустило видання Район.Історія. Долучитися до збору коштів можна тут.

Про те, як вдалося вибудувати роботу та отримувати стабільні внески від читачів, на п'ятому West Media Forum розповів керівник медіапроєкту «Inclusiv» Штефан Мако. Захід був міжнародним, панель з іноземними спікерами модерував старший партнер Jnomics media Гайгисиз Гелдієв.

Сайт «Inclusiv» – досить молодий портал. Його запустили у жовтні 2019 року. Проєкт розпочали через краудфандинг. За 15 місяців вдалося зібрати 104 тисячі євро. Звідтоді видання фінансується за принципом членства.

Читайте також: «Є люди, котрі готові платити», – керівниця «Слідства.Інфо» про підтримку від читачів

«Ми спрямовані на суспільно-репортажну роботу на місцях. У нас поєднання розслідувань та конструктивної журналістики. Ми не лише показуємо проблему, але й пропонуємо можливі рішення, показуємо що в суспільстві тестується, що працює, що не працює», – ділиться Штефан Мако.

Редакції не надто пощастило зі стартом, адже активна кампанія збіглася з початком пандемії.

Читайте також: Як отримати дві тисячі доларів на місяць від читачів: досвід видання The Ukrainians

«Ми запустилися – почався ковід. Це поганий досвід. У нас було лише три місяці до пандемії й мало можливостей створити саме те, що ми хотіли. Стався відтік учасників, адже люди непокоїлися за свої фінанси. Ми передбачали, що відтік буде», – каже Штефан. 

Нині читацька аудиторія зростає. Щотижня редакція робить розсилки. Там розповідають якісь подробиці, показують, що було до публікації.

За перший рік існування вони опублікували 37 статей, організували 9 заходів. Уже мають 826 підписників. Бюджет видання – 50 000 євро на рік. Усе за рахунок внесків читачів.

Читайте також: За сто днів до великої ідеї: Район.Історія запустила кампанію зі збору коштів

Штефан Мако наголошує, що членство – це складна концепція. Редакція робить усе, аби читачі не думали, що від них очікують пожертв. Натомість аудиторію заохочують до усвідомлених внесків.

«У нас є ядро справжніх членів клубу. Вони не просто платять, а вигадують щось, допомагають нам. Ми залучаємо їх до роботи. Вони допомагають обрати теми розслідувань. Ми запрошуємо наших учасників, щоб провезти мозковий штурм», – розповідає чоловік.

У Румунії кількість людей, які готові платити за якісну журналістику, зросла із 10 до 16 відсотків. Водночас кількість румунів, що отримують новини з соціальних мереж, зменшилася. В країні є перспективи для невеликих видань.

Аби запустити програму читацької підтримки, редакція інвестувала 1000 євро. Заробити вдалося понад 100 тисяч євро.

Читайте також: Авторизація та платна підписка: як у «Ріа Медіа» отримують гроші від читачів

Штефан Мако наголошує, що дуже важливо моніторити аудиторію, визначати що і  кому цікаво, вчитися розуміти читачів. Він вважає, що у регіональних медіа є шанс, щоб членська підтримка спрацювала.

***

West Media Forum 2020 підготовлений за підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю організаторів і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Олена ШВИДНЮК,
Ірина ВОРОТНА

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024