Масштабування бізнесу через партнерство: досвід Нової пошти

27 Червня 2023, 10:41
Олексій Агілов 1232
Олексій Агілов

Нова пошта – це компанія, яка найшвидше доставляє вантажі в Україні. Доставка по місту займає до шести годин, сполучення між великими містами – до 12 годин, обласні центри – до 24 годин, доставка між селами займає до 48 годин. 

Для компанії – швидкість є важливим критерієм, вдосконалення якого є пріоритетом, адже важливим є не лише кожна година, але й хвилина. Про це під час WEST FRANCH FORUM 2023 поділився директор із розвитку партнерської мережі Нової пошти Олексій Агілов.

Нова пошта – це міжнародна група компаній, до якої входять: Нова пошта в Україні; Нова пошта Глобал – займається доставкою вантажу у 200 країн світу; NovaPay – фінансова компанія; Nova Post у Молдові; Nova Post в Польщі; Nova Post в Литві; Nova Post у Чехії; Supernova Airlines – авіакомпанія, яка доставляє вантажі в Європі через авіасполучення; Гуманітарна пошта.

26 червня відкрили відділення ще у Бухаресті (Румунія), і планують також в Німеччині.

 «Нова Пошта – це не лише найшвидша, але й найбільша мережа в Україні», – наголосив Агілов.

Станом на сьогодні мережа налічує 24 тисячі точок сервісу, а саме: 9 800 відділень власної та партнерських мереж, 14 тисяч поштоматів, 190 партнерських пунктів видачі у магазинах, аптеках, кав'ярнях.

Партнерська мережа Нової пошти

Історія партнерської мережі Нової пошти налічує 12 років. За цей період мережа знайшла 780 партнерів франчайзі.

Розвиток партнерської мережі Нової пошти розпочався у 2011 році, тоді відкрили 140 відділень партнерської мережі. Кількість відділень з кожним роком збільшувалася на понад 100 одиниць. Станом на 2018 рік кількість партнерських відділень становила 1241 у різних містах України.

У 2018 році в історії Нової пошти розпочався новий період, коли відділення почали з’являтися не лише у містах, а й у селах.

«Ми вирішили, що потрібно відкриватися не тільки у містах, але й у селах, тому що у селах також є наші клієнти, яким потрібно користуватися послугами Нової пошти», – розповів директор із розвитку партнерської мережі Нової Пошти Олексій Агілов.

У 2019 році в Україні відкрили понад три тисячі нових відділень. Кожного року відкривали по дві тисячі відділень орієнтовно. І станом на 2022 рік компанія відкрила вже 8 176 відділень через франчайзинг.

Як це вдалося

Однією із причин успіху є обрання правильної стратегії розвитку.

«Наша стратегія розвитку полягає у тому, щоб бути поряд із кожним клієнтом», – розповів пан Олексій.

З цією метою відділення Нової пошти почали відкривати у населеному пункті.

Наступним етапом розвитку була підготовка бізнесу до масштабування, що включало підготовку усіх процесів, постановку навчального процесу для персоналу, обрання фінансової моделі та моделі для франчайзі.  

Крок номер три – це запаковка франшизи, тобто створення пакета умов співпраці між партнерами із отриманням взаємної вигоди.

На фінальному етапі розвитку франшизи формується позиціювання бренду.

Читайте також: Як франчайзинг адаптувався до реалій війни в Україні

Стратегія залучення партнерів для розвитку бізнесу

Створення франшизи та партнерської мережі має свої переваги, насамперед це низький поріг входу на ринок.

Партнерська мережа дає змогу орієнтуватися на локальні особливості та потреби клієнта, оскільки кожна партнерська структура перебуває безпосередньо на місці. Із цього пункту випливає легкість у керованості бізнесом.

Існують критерії, які дають змогу зрозуміти рівень готовності бізнесу до франчайзингу, відтак одним із головних пунктів готовності бізнесу до відкриття франшизи є стабільний приріст прибутку.

Не менш вагомим фактором є наявність фахових співробітників, котрі здатні не лише якісно виконувати свою роботу, але й передати навички штату персоналу партнерів франчайзі.

Успіх франшизи залежить від унікальності продукту, тому якщо компанія надає унікальні послуги чи виробляє товар, анаголів якому немає на ринку, то масштабування бізнесу за рахунок франчайзингу є доречним.

Налагоджені й врегульовані бізнес-процеси та впізнаваний бренд також є складовою бізнесу, який може стати основою франшизи, адже в такому випадку компанія знає, як поводитися в певних умовах та ситуаціях, а також має «ім’я» на ринку.

Для вигідної співпраці партнерів важливою є маркетингова складова.

Важливою складовою бізнесу, франшизу якого хотіли б придбати, є:

  • відкритість, тобто щоб франчайзі могли легко комунікувати за будь-яких потреб;
  • стабільність;
  • команда;
  • підтримка;
  • зручний бізнес-пакет для франчайзі. 

«Нова пошта не співпрацює з партнерами, які не є відкритими, які не прагнуть розвитку та прозорості», – розповів Олексій Агілов.

Запуск франчайзі на прикладі Нової пошти

«Для запуску франчайзі потрібно мінімум два тижні, саме стільки потрібно для відкриття нового відділення Нової пошти», – поділився пан Олексій.

Для початку партнерської співпраці достатньо заповнити форму на сайті Нової пошти.

Нова пошта має нульовий вступний внесок, а період окупності для партнера становить орієнтовно вісім місяців.

При відкритті відділення Нової пошти, спершу партнери обирають локацію. Приміщення є дуже важливим критерієм, адже воно має бути, в першу чергу, зручне для клієнта, а також повинно сприяти виконанню процесів на відділенні.

Відкриття Нової пошти та подальше функціонування відділення повністю супроводжується франшизою.

«Супровід у роботі охоплює вибір та навчання співробітників, вибір керівника відділення, виконання стандартів та процесів», – зазначив спікер.

Сукупна винагорода партнера франчайзі становить 30%.

Партнерство не закінчується на відкритті та повноцінному функціонуванні відділення Нової пошти, адже відкривати нові відділення можна вже бувши партнером. Ці відділення можуть бути як поряд із попередніми, так і в іншому населеному пункті. Для прикладу лідер серед партнерів відкрив 125 відділень Нової пошти.

Партнер нерідко стає стимулом для розвитку франшизи, особливо коли франчайзі надає кваліфікованіші послуги чи створює зручніші умови, відтак для підтримки іміджу компанії всі точки мають стимул для розвитку. 

 

Довідково:

Організатори заходу: PMBA – Бізнес Академія Практичного Менеджменту.

Генеральний партнер заходу – мережа супермаркетів SPAR.

Інформаційний партнер – інтернет-видання Бізнес.Район.

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024